مدیریت بر درآمد در هتل به چه معناست؟

مدیریت بر درآمد در هتل به چه معناست؟

مدیریت بر درآمد در هتل به چه معناست؟

مدیریت بر درآمد در هتل به چه معناست؟::این مفهوم یکی از مفاهیم بسیار مهم و کاربردی در مدیریت هتلداری محصوب می شود.

اجازه دهید ابتدا یک تعریف جامع از این مفهوم کاربردی داشته باشیم .

مدیریت بر درآمد های هتل به معنای :

فروش اتاق مناسب به مشتری مناسب در زمان مناسب با قیمت مناسب در کانال توزیع مناسب با نرخ تخفیف مناسب میباشد

مدیریت بر در آمدها

مدیریت بر درآمد های به معنی فروش پایین ترین قیمت برای امروز و قیمت بالاتر برای فردا نمیباشد بلکه به معنای فروش پایین ترین قیمت برای امروز اگر و تنها اگر انتظار فروش به قیمت بالاتر را نداشته باشید میباشیم می باشد.

مثلا در زمان های خلوتی ممکن است اگر اتاق های هتل خود را به قیمت مصوب به مشتری ارائه دهید از 50 اتاق خود شاید قدر به فروش 5 عدد از اتاق های خود باشید در شرایطی که اگر در زمان پیک خلوتی هتل تخفیفات و سرویس های رایگان ارائه دهید این خدد را از 5 به بالای 20 برسانید.

محاسبه این درصد ها که در چه زمانی به چه میزانی تخفیف منظور گردد بر اساس عوامل مختلفی است یکی از این عوامل کشش قیمتی تقاضا در بازار است.

براساس قانون تقاضا، با کاهش قيمت يک کالا مقدار تقاضا براي آن افزايش مي يابد.

وقتي مقدار تقاضا در مقابل تغييرات قيمت واکنش بسيار زيادي از خود نشان مي دهد، مي گوييم تقاضا با کشش (پرکشش) است. وقتي مقدار تقاضا در مقابل تغييرات قيمت واکنش بسيار کمي از خود نشان مي دهد، مي گوييم تقاضا بي کشش (کم کشش) است.

عامل دیگری تاثیر گذار محاسبه قیمت تمام شده اتاق و از دیگر عوامل به پیش بینی فروش بر اساس سنوات گذشته با توجه به تغییرات محیط بیرونی است . ( تعطیلات ئر شهر های اداری که سبب کاهش مهمان می گردد و …….)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با مشاور