هتل سبز چیست؟

هتل سبز چیست؟

هتل سبز چیست؟ :: ابتدا با این تعریف شروع میکنیم : معنای”سبز” بودن یک هتل چیست ؟
این کلمه به معنای مسئولیت محیطی برای کم کردن تاثیرات محیطی در خرید، کارها و مدیریت طرح است .
این بدان معناست که سلامت و خوب بودن مهمانان و پرسنل باید بهبود یابد زیرا منشاء بسیاری از تاثیرات محیطی هستند و بهبود جهانی را نیز در پی خواهد داشت،یعنی کاهش هدر رفت منابع، کاهش سموم و به صورت کلی کاهش هزینه ها. طبق تعریف ، عملکرد مناسب روشی است که از لحاظ اقتصادی به صرفه است.
هتل سبز در واقع هم برای محیط زیست و هم جیب مالکش سودمند است .تمام محصولات و سرویس هایی که مسئولیت محیطی دارند باید خوب کار کنند در غیر این صورت ارزشمند نیستند، بنابراین مهمان ها به همان اندازه که از سرویس ها و روش های مرسوم و متداول رضایت دارند، باید از ویژگی سبز در هتل نیز رضایت داشته باشند.
سبز بودن هتل فقط برای یک قسمت هتل  اجرا نمیشود.

این بسیاری از محصولات و روش های مسئولیت محیطی را میتوان با هزینه ی پایین و بسیار اقتصادی خریداری نمود به خصوص اگر هزینه ی صرف شده برای یک دوره ی طولانی استفاده گردد.(بعضی از محصولات ممکن است در ابتدا پرهزینه باشند اما به مرور زمان با کارایی خوب و مصرف انرژی کم میتوانند هزینه ی اولیه را جبران کنند.) فرض  که محصولات سبز لزوما گران و پرهزینه کاملا نادرست است.

برای تعیین اینکه چه خصوصیاتی واقعا سبز هستند تعریف شاخص حداقلی بسیار ضروری است ..
این نکته بسیار بسیار حائز اهمیت است که مجری طرح به این نکنه توجه کند که تلاش برای حفظ خصوصیت سبز، فرایندی ادامه دار و تعهدی همیشگی است و با یکبار تلاش به اتمام نمی رسد.

درنتیجه سبز بودن هتل لزوما یک مرحله یا شرایط کامل شده نیست بلکه فرایندی ادامه دار است زیرا تکنولوژی در حال پیشرفت است.

درباره ی قفل هتلی چه می دانید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با مشاور