هتلداری به سبک و سیاق ایرانی

هتلداری به سبک و سیاق ایرانی

روش های هتلداری به سبک و سیاق ایرانی

هتلداری به سبک و سیاق ایرانی ::هتل ها در ایران در واقع نوع پیشرفته و به روز شده همان کاروان سرا ها و مهمان خانه هایی هستند که در دوران صفویه و هخامنشیان تاسیس شده بودند و به خاطر حس مهمان نوازی ایرانیان شهرت بسیار یافته بودن.

به نظر شما هتل های موجود در ایران چه مقدار با استاندار هتل های جهانی هم سو است؟ و آیا معنی درجه های هتل که همان هتل های تک ستاره تا معمولا 5 ستاره هستند با استاندار های موجود در ایران چقدر هم خوانی دارد؟

در این رابطه نظر های مختلفی وجود دارد :

هتل های ما از نظر درجه بندی و مقایسه های کمی با هتل های اروپایی قابل قیاس است. این را خسرو ایرانپور دبیر جامعه هتلداران ایران می گوید.
ما در ایران اگر بخواهیم با هتل های اروپایی یا حتی برخی کشورهای همسایه خودمان را قیاس کنیم باید بگویم اصلا چیزی به عنوان هتل نداریم! این را هم یکی از مدرسان هتلداری می گوید که چندین سال است به عنوان مدیر و مشاور در امر هتلداری فعالیت می کند.

پس چرا انقدر اختلاف نظر و سلیقه در این مورد وجود دارد؟

اینجاست که سردرگم می شوی که آیا در مورد هتل و هتلداری هیچ ملاکی نیست؟
البته یک سری ویژگی ها در فرهنگ ایرانی- اسلامی ما قابل قبول نیست
و همین امر باعث می شود ما نتوانیم هتل های ایران را با هتل های اروپایی یا حتی هتل های برخی کشورهای همسایه مقایسه کنیم
اما موضوع حائز اهمیت در این باب ابن است که استاندارد سازی به کندی پیش می رود
دو سال پیش مسئولان تصمیم گرفتند که به وضعیت هتل های کشور رسیدگی کنند و بحث استانداردسازی هتل ها براساس استانداردهای بین المللی به میان آمد. ولی روند بسیار بسیار کندی را این مطلب طی می کند و بعضی ها دلیل آن را

به واسطه تغییرات در چارت سازمانی و همچنین تغییرات مدیریتی سازمان میراث فرهنگی می داند و امیدوارند که به زودی این روند پیشرفتی چشمگیر داشته باشد.
اما آنچه بیش از هر چیز در مورد هتلداری در ایران مطرح است مشکلات نرم افزاری و مدیریتی است. مجموعه کارکنان هتل های بزرگ دنیا از آموزش های لازم بهره برده اند و این موضوع در ایران از بزرگ ترین نقاط ضعف هتلداری شناخته می شود.

باید دید این استاندارد سازی که البته بسیار هم کند و بی رمق پیش می رود تا چه اندازه به استاندارد کردن نیروهای انسانی با کمک بازآموزی و حتی جذب نیروهای تازه نفس می اندیشد.

شما عزیزان می توانید تمامی اخبار مربوط به هتل ها را از نامرو تجارت دنبال نمایید و تمامی تجهیزات هتلی مناسب برای هتل خود را از این شرکت تهیه نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با مشاور